Translate

12.02.2012

Slik kan du lage sengegavl og oppslagstavle








Klikk på oppskriften over og skriv ut...







Begynn å feste hyssingen/båndet i hvert hjørne, slik at det blir ett kryss. Mål ut avstanden i mellom hyssingen, men bruk også øyemål før du fester.


Hyssingen jeg har brukt er kjøpt hos Biltema. Hvis du ser nøye etter på bilde under, så har jeg farget hyssingen til høyre, med brun stempelpute, for å en mer rustikk effekt.
Det er også spikret inn små møbelspikre på hvert kryss.


Jeg har festet platen til veggen med spikre. Den ekstra lille ekstra holderen fant jeg i duppedings-båt avdelingen hos en jernvarehandler. Ble en fin liten detalj. Du kan også bruke en mutter mellom platen og spikeren.



For å feste sengegavl til veggen.......







Platen i hobbykroken, har jeg hektet opp, på to spikre. Borret to hull i platens bakside, slik at tavlen henger på spikrene, og den kan lett taes ned igjen.



Bilde til høyre er en veldig enkel tavle, som jeg kun har stiftet en stoff bit på. Ingen polstring under...  Har brukt en helt vanlig planke. Spikret fast noen hvitmalte klesklyper med hjelp av litt ståltråd...












Ønsker alle mødre en fantastisk morsdag!

KLEM fra GUNN

14 kommentarer :

  1. Så fint dette var. Fin beskrivelse du har lagt ved her. Stilig reportasje om deg i VG!

    SvarSlett
  2. Oj så flott! Nydelig altså, du er jo kjempeflink! Ha en flott helg! Klem

    SvarSlett
  3. Får lyst til å prøve å lage alt de du viser! Du er kjempeflink! Ha en super morsdag!

    SvarSlett
  4. Du er en super inspirator og er så til de grader raus. Du deler fra ditt store hjerte til glede for oss!
    TUSEN TAKK og jeg koste meg grådig med VG på fredag.
    (Måtte gå i fire butikker, for de var utsolgt overalt.)
    Eneste jeg synes var litt dumt det var at cowboysengen er enda finere på bloggbildene enn det som kom frem i avisa.
    Men tenke at de som har inntrresse for dette finner veien inn på bloggen din :o)

    Klem fra Anne på landet.

    SvarSlett
  5. Heisann:)
    Kjempestilig sengegavl og oppslagstavle. Du er superflink og kreativ:)

    Klem Marianne

    SvarSlett
  6. Så flotte inspirerende ting du viser
    og takk for at du deler...kunne tenke meg å lage oppslagstavle
    Flink er du og innlegget i VG var flott

    Fin kveld til deg

    Klem

    SvarSlett
  7. Herligheten, så flink du er. Kjempefint og kreativt.

    Ha en fin kveld

    Klem Bente

    SvarSlett
  8. Herlig. Laget min første "gavl" forrige uke. Mer en veggpute som ble myk til ryggen på kjøkkenet.
    God ny uke til deg
    Randi

    SvarSlett
  9. Kreativ som alltid! :) Veldig ordentlige og pene oppslagstavler og sengegavler.

    Lykta har jeg kjøpt på Kremmerhuset! Den gir et kjempekoselig og fint lys!

    Ha en fortsatt fiiin kveld! :)

    Aia, ... som gleder seg til nye wallstickere kommer i posten! ;)

    SvarSlett
  10. Du søteste handykvinne...jeg har nå TO ganger prøvd å sende deg en mail uten å få den gjennom :o(
    Om du sender meg en mail, kan jeg kanskje svare direket på ditt spørsmål ang kurs.

    Klem fra Anne på landet.

    SvarSlett
  11. Du er SÅ flink du! Og det beste med det er at du deler det med alle oss andre, takk!;D

    Ha en finfin mandagskveld!

    SvarSlett
  12. Bestiller gjerne en oppslagstavle hos deg. Hva er mailadressen din? Mvh Kirsten

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Kirsten :) Så kjekt at du likte oppslagstavlen min. Lager gjerne en til deg :)
      Send meg en mail på gunn_aase@yahoo.com

      Ta gjerne en titt inn på The Junk Factory -Better After på FB. Jeg og ei kreativ venninne har startet en side der, med ting og tang vi lager, deriblant oppslagstavle som ble laget idag :) (kommer nok ut idag.. )

      http://www.facebook.com/TheJunkFactoryBetterAfter?ref=hl

      Hilsen Gunn

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips