Translate

03.11.2011

Lag din egen industrilampe, og striesekk potteskjuler!!



Takker og bukker for alle kommentarer og hilsninger jeg får, 
det er så kjekt med en hilsen!  Tiden flyr i heimen, og prosjektet 
jeg har begynt på er ett etablerer kurs, "hvordan starte sin egen bedrift", 
så det er endel å sette tankene til, men det er så spennende og artig!! 
Endelig skal JEG følge drømmen, 
og jeg skal fullføre!!


Det handler nok ikke om interiør eller wallstickers som dere kanskje tenker, 
jeg skal komme tilbake til hva det er senere..  ;p

Men nye ideer og "gjørdetselv" hobbyer stopper nok ikke opp. 
Nå har jeg laget meg to fine industrilamper til kjøkken vinduene..

Her skal du få oppskriften :)


Du trenger sink blomsterpotter, lampeoppheng, ståltråd, evt. dimmer, knipetang.
Jeg fikk alt jeg trengte på Clas O. Pottene er kjøpt på Hageland.


Jeg boret ett hull i midten av bunnen, og bøyde kantene innover
for å få plass til lampeledningen.


For å få "gitter" foran pæren, så bøyde jeg til ståltråd.
Først ett kryss, og en ring med ringer (?) :) ..
Bøy krysset armer oppover, og tre ringen inn på ..



Jeg banket også fire hull (med en spiker) i potten, for feste av gitteret.
Klipp ståltrådene kortere så de ikke synes så godt..



Hvis du skjuler ledningen får du ett helt annet 
uttrykk på lampen, mye tøffere :)
Ett tips er å sy stoffet sammen FØR du fester ledningen til veggen.. 
Det gjorde ikke jeg og endte opp med å sy på stoffet mens den 
hang i vinduet, arg..!  Så det ble ikke mitt beste sy prosjekt, men 
sømmen blir gjemt på baksiden ;p




Endelig noen kjøkkenvinduer jeg kan være fornøyd med.
Lysene kan dimmes, og det ble viiiirrrkelig såå koooselig .. ååå .. hehe

I siste utgave av Vakre Hjem & Interiør, hadde de en reportasje om
hva man kan gjøre med striesekker.. Likte godt ideen om potteskjuler.
Endelig like potter, da ser det mer "ryddig" ut  ;) 



Men ett lager med striesekker har jeg ikke, så da lager vi selv.
Jeg har brukt lin fra Ikea, og brunfargen 
jeg har brukt er stempel puter fra Panduro.
Noen er for tekstil, og noen for papir. Siden dette ikke blir vasket noe særlig
og bare skal stå til pynt, duger det mer enn nok!!


Jeg har laget sjablong selv, med wallsticker, de kan brukes flere ganger (4) om man
er litt forsiktig.. (mail meg om du ønsker slik) 
 Farget stoffet litt i kantene også, som gir en enda mer slitt effekt.
Øverst på blomsterpotten festet jeg dobbeltsidig teip, slik at stoffet ikke skal
skli ned..  Det ble helt perfekt for meg!! :)




Så med dette ønsker jeg dere alle en strålende og kreativ god helg, 
som allerede er her imorgen !!

En goood klem fra Gunn ;p

28 kommentarer :

  1. Så flink du har vært da :))
    Lampene dine var råtøffe og passet kjempefint inn i vinduene dine !! Potteskjulerne som du her viser var jo genial og, å så passet de jo så godt inn med det andre :) Skikkelig kreativt !!
    Superfin torsdag til deg

    Klem Heidi

    SvarSlett
  2. Oi, så flink du er, og så kreativ!!
    Lampene og krukkene ble knallfine ♥

    ¨Klem line

    SvarSlett
  3. Jises så kreativ du er * ler * Nå ble jeg gira oxo... rekker jeg SToff & Stil før jeg skal hente på skolen..?? Nja, må reise NÅ

    Ja en fiiiiiiiiin dag
    Klem

    SvarSlett
  4. De lampene var jo bare knalltøffe !!
    Superflink !
    Du er helt utrolig til å få til ting.
    Kjempelurt med strie til potteskjulere!

    Lykke til med påbegynt prosjekt!
    Klem Anne

    SvarSlett
  5. Så bra, likte både lampen og potteskjulerene. elsker å få slik inspirasjon!
    Klem Linn

    SvarSlett
  6. Så flotte lamper du har laga deg, kjempetøffe!! Likte godt potteskulerne også.

    SvarSlett
  7. Råtøffe lamper, du er jammen kreativ! Takk for at du deler med deg!

    SvarSlett
  8. Du er så kreativ! Flotte resultater!

    Lykke til videre på etablererkurset! Det blir det spennende å høre mer om!

    Riktig GOD helg! Kos deg! :)

    SvarSlett
  9. Hei hei, takk for at du deler din kreativitet. Lampene var jo geniale, såååå råkule, der sparte du noen tusinger. Og pottene super fine, kjempe flink er du. Det er så morro å finne det man lenge har ventet på, og skapt det selv, det er jo enda bedre ;O). Lenge siden jag har vært hos deg nå, så mye fint.
    Ha en super dag :O)
    Nina

    SvarSlett
  10. Så herlige bilder...fryd og glede!!:) Lampeprosjektet ble jo 110 % vellykket etter min smak..dette skal jeg jammen prøve selv. Strisekkene er også en knaillgo ide, dette skal prøves til jul:)Tusen takk for at du deler:))

    Ønsker deg en finfin lørdag, og en riktig flott helg:)
    Klem Marianne

    SvarSlett
  11. Så tøft det ble, og kjempegøy med gjør-det-selv prosjekter!!

    SvarSlett
  12. Du er så kreativ du Gunn!
    Helt imponert over alt du kommer på :o)
    Disse sakene var jo kjempefine.
    Lykke til på skolebenken :o)

    ha en fin helg

    SvarSlett
  13. Det der var råtøft. Så utrolig kreativt.
    ha en fin kveld :-)

    SvarSlett
  14. Hei igjen Gunn

    så glad når kundene blir fornøyd :o)
    Ser den står så fint på kjøkkenbenken din :o)

    har et par striesekker for salg nå....de har du gjerne sett.
    Er flink å følge ...noe inn, noe ut :o)

    ha en fin ny uke :o)

    SvarSlett
  15. Tusen takk for kjempehyggelig kommentar. Ble skikkelig glad jeg for at du likte det jeg holder på med. Håper du får lagt deg som følger senere om du vil :-)

    SvarSlett
  16. Hei Gunn.
    Dette var jo råstilig, så flotte pyntete vinduer;)

    Dette skal no prøves ja, har ett lite melkespann jeg har tenkt lenge å gjøre om til taklampe på kjøkkenet.
    Har no bare ikke kommet så laaangt, men no ble jeg inspirert.

    Skulle tatt en kaffi en dag, spent å høre hvordan det går i kursingen:))

    Ha en fin dag.
    Good klem til deg

    SvarSlett
  17. Her var det mye fin inspo å hente ihvertfall! Kjempe god idè:)

    SvarSlett
  18. Så fine lamper. Det ser så enkelt ut å gjøre. Synd at ikke jeg greier å se muighetene i de mindre aktraktive gjenstandene som en kan finne på loppis. :-)

    SvarSlett
  19. TUSEN TAKK for titten her hos deg!

    Ønsker en fortsatt fin dag =)

    SvarSlett
  20. For en fantasi! Jeg er helt imponert jeg!

    SvarSlett
  21. oi så lurt!Du er superkreativ,artig blogg!:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips