Translate

12.01.2012

MakeOver av Skap

Inspirert av "Down to earth style", ble skapet malt i matt svart.
Lady Pure Color, fargen Dempet svart.




Skapet ble grunnet i hvit vannbasert maling, burde ha brukt oljemaling siden planen var opprinnelig å ha den i hvitt. Men siden jeg ikke ville eller hadde tålmodighet til å høre på min samboer (som er maler...) , så satte jeg igang med vannbasert, ("blir sikkert ikke så gale" tenkte jeg..). Det som er bak delen med vannbasert maling på slike møbler, er at en gulfarge fra lakken/treverket skinner igjennom. Missfargingen var lett å se dagen etter...  *shit*    Det var noen dager senere jeg kom over denne bloggen, som hadde ett mattsvart skap på bloggen. (ingen nyhet å male det svart, men jeg likte hele settingen på soverommet hennes.. ;p   )
To strøk med svart, brukte en halv liter. Den tørker fort, helt perfekt!



Mitt nye favoritt verktøy for tiden er min kjære stempel pute fra Libris, kan brukes på det meste.. hehe
Så hvorfor ikke på skapet også!



Siden skapet er grunnet med hvitfarge, så kommer jo den fargen fram når jeg pusset det "gammelt". Men stempelputen gjorde susen!




Bilde av jenta er så herlig synes jeg  :)





Lampene fikk seg en fornying også...   Skjermene er malt i samme maling som skapet, to strøk.
Skulle vært ett lite ornament på dem, så får se etterhvert...     Lampefoten er også
er blitt surret inn i grov hampduk (?)...   da ble det en mer herlig rustikk stil...  :))



Holder på å lage en knaggrekke for klær, som også skal være i matt sort, den kommer etterhvert. :)
Ønsker dere en fantastiske dager frem mot helgen!!




Stooor klem fra Gunn...

Ps... har endelig fått ordnet slik at jeg kan legge meg til som følger, (det har vært en annen "profil" som dukket opp når jeg trykket følger knappen, men idag fikset jeg det! jippiii..)    Har også endel andre blogger fra amerika som jeg skal hvis dere, mange gode tips og triks!!

14 kommentarer :

  1. Knalltøft ble skapet ditt og lampene ble jo riktig så fin i røff stil :))
    Tenker mannen ble fortvilet da du ikke ville høre på en som jobber i faget :)) Men tipper jeg rett, så likte han helt sikkert det ferdige resultatet :))

    Ha en super dag videre
    Klem Heidi

    SvarSlett
  2. hei,
    ble veldig fint dette. lekkert soverom med mange små sorte detaljer... og et stort skap ;-))

    flink du.
    hilsen TOVE

    SvarSlett
  3. Heei

    Det ble utrolig stilig, flinkingen :))

    Klem Nina

    SvarSlett
  4. Hei!

    Nydelig ble det! Svart blir bare mer og mer populært :)

    Stine/ LIVING

    SvarSlett
  5. Skapet ble kjempestilig!
    Så flink du er!
    Klem Linn

    SvarSlett
  6. Nei hvorfor i all veren skal vi høre på fagfolk når vi kan gjøre det fort og gale selv, hihihi.
    Jeg kjenner meg bre SÅ godt igjen:o)

    MEN - skapet ble jo kjempetøft det, så du klarer det til slutt..
    Masse andre fine ting hos deg også.
    Menyen du så raust deler er jo også herlig.

    Tusen takk for alt du deler

    Klem,klem.

    SvarSlett
  7. Virkelig fint Gunn :-)
    For ein idebank du har!
    Er kjempe imponert :-)

    Klem fra Elin Litlabø

    SvarSlett
  8. Råtøft! Stempelpute kan brukes til så mangt ja, smart;D
    Så lurt å male lampeskjermene også... hadde ikke jeg tenkt på.

    Ha en fin torsdagskveld!

    SvarSlett
  9. Me like, det ble rett og slett råfint. Jeg har en gammel skjenk som skal males, den skal stå på badet. Har vært inne på tanken før å male den grå eller svart, nå vurderer jeg det ennå sterkere.

    Klem fra Kari

    SvarSlett
  10. Knallfint!!! Takk for at du er følger hos meg, det var veldig kos!! <3 Carpe Diem

    klem Mona

    SvarSlett
  11. blir så gla når jeg finner bloggere som ikke måååå ha alt hvit,hvit,hvit....love it:-)

    SvarSlett
  12. Hei! For et nydelig skap. Det likte jeg godt. Og så smart at du har brukt stempelpute for å få den slitte "looken". :-) Takk for hyggelig kommentar inne hos meg. Da fant jeg den fine bloggen din også! Legger meg til som følger. Klem Siri

    SvarSlett
  13. Hei høpp!

    Velkommen som følger hos meg,håper du vil trives.blir følger hos deg også,og kommer snart tilbake:)

    ser vi har mange av de samme lidenskapeslene:)

    Herlig skap!!

    God helg!!

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  14. For et fantastisk flott skap!! Virkelig et blikkfang!!
    Siri

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips